Monday 3 August 2015

GRAMMAR BOOSTER - FINAL PREPARATION

GRAMMAR BOOSTER - FINAL PREPARATION

Sekarang teacher sedang buat persediaan utk Bengkel Grammar Booster yg akan dikendalikan pd Rabu dan Khamis ini ( 29th & 30th July )
Cabaran penyediaan module utk kali ini agak mencabar dan mendebarkan. Ini krn teacher difahamkan pelajar2 ini amat lemah dan tidak bermotivasi utk belajar BI.
...
Rata2 adalah pelajar kampung yg penguasaan vocabulary dan pemahaman grammar yg amat minimum. Tidak pernah ke kelas tuisyen luar dan ibubapa juga meletakkan 100 peratus pengharapan kpd pihak guru dan sekolah. Memang berat cabaran ini...
Kalau diikutkan logik akal, mana mungkin Bengkel 2 hari mampu menjanjikan bulan bintang kpd anak2 pelajar ini. Mana mungkin pelajar yg pencapaiannya D sepanjang tahun mampu meraih A hanya selepas bengkel 2 hari .
Walau bagaimanapun, teacher tetap positif dan optimis yg bengkel ini pasti akan meninggalkan kesan yg baik walaupun sedikit buat anak2 pelajar ini.
Tidak sabar rasanya utk menatap wajah dan merenung mata2 mereka yg penuh harap. Semoga apa yg sedang direncanakan ini bakal membantu mereka utk menghadapi ujian peperiksaan nanti . Hanya Allah sahaja yg tahu nasib dan takdir mereka. Kita hanya melaksana apa yg termampu dgn penuh harapan Allah menilai apa yg kita buat .

*********************
Modul Bengkel Grammar Booster

Day 1
+ Introduction & Motivation Session
(Sharing some stories from DARIPADA BUDU KE CHEESE)

+ Fun with Parts of Speech (Games)

+ SVO & SVC ( Interactive Game Activity )

Day 2
+ Irregular Verbs Made Easy
( Special teaching aids for IV )

+ Identifying Grammar Errors & Confusions ( 25 Kekeliruan Bahasa Inggeris )

+ Grammar Review through Songs
( 2 Selected Songs )

+ Common Mistakes in Answering UPSR paper

*** May Allah ease everything

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...