Friday 31 October 2014

LAGI TENTANG VERB TENSES

LAGI TENTANG VERB TENSES

Semalam saya nyatakan ada 12 Verb Tenses utama dalam BI dan kalau boleh kuasai 8 - 10 sudah dikira okay.

Wbp, untuk memahami dan menguasai Verb Tenses ini bukanlah mudah dan tidaklah juga terlalu susah.
...
Cuma mungkin agak mengelirukan walaupun kita rasa macam faham.

Antara yang agak mengelirukan ialah apabila membezakan antara ;

1. PAST TENSE & PRESENT PERFECT TENSE ( Broke vs Have Broken )

2. PAST TENSE & PAST PERFECT TENSE ( Had vs Had Had )

3. FUTURE TENSE & FUTURE CONTINUOUS TENSE ( Will Travel vs Will Be Travelling )

Penjelasan lengkap beserta contoh untuk no. 1 & 2 telahpun saya tulis dalam buku ' 25 KEKELIRUAN BAHASA INGGERIS' . Saya harap pada yg telah membeli dan membaca buku ini, telah faham dan jelas tentang perbezaan TENSES-TENSES ini.
Terima kasih juga kalau sudi kongsi sedikit feedback di sini.

InshaaAllah untuk yg ke 3 dan lain2 akan cuba saya huraikan dalam buku seterusnya atau saya kongsikan saja di page ini.

Doakan ya agar saya mampu terus berkongsi di sini.

Terima kasih

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...