Saturday 11 June 2016

INTERACTIVE LEARNING WEBSITE AS MY TEACHING AIDS

Today teacher nak share tentang website yg teacher sering lawati atau guna utk assist dlm pengajaran terutama utk membimbing anak sendiri & utk MY HOME TUITION FOR KIDS. 
Pelajar2 teacher untuk kelas Kids Home Tuition ini terdiri daripada murid tahun 3 hingga menengah rendah. Pelajar2 menengah rendah yg join kelas ini atas kehendak mereka sendiri dan ada juga atas permintaan ibubapa. Ibubapa mahukan anak2 mereka yg lemah mengikuti semula pembelajaran dari peringkat asas. Ternyata mereka tidak kekok di kelas tetapi 'enjoy & have fun". Kelas ini byk membantu mereka memahami konsep asas BI dan membentuk keyakinan untuk menggunakan BI.
Ok. website yg teacher maksudkan ialah LearnEnglish Kids by British Council.  Ia  mmg menarik minat pelajar kerana menyediakan pelbagai aktiviti yg interaktif spt reading stories, fun games, songs, word puzzle, spelling and pronunciation dan pelbagai lagi.
Teacher amat sukakan aktiviti2 di sini krn ia pakej lengkap utk pembelajaran BI.
Tambahan pula setiap aktiviti disertakan latihan yg boleh dicetak .
Latihan2 ini teacher biasa gunakan sbg latihan sampingan utk kelas teacher.
Memang amat membantu.
Untuk ibubapa atau guru2 boleh la tinjau2 website ini ya. Sekarang telah diubahsuai agar sesuai digunakan di smartphone dan tablet. Bertambah lagi senang....boleh digunakan di mana2.
Rugi sangat tak cuba. Lagipun free jer... 
Dan bagi yg berminat nak join home tuition teacher, boleh contact ya . Tempat masih ada...

019 - 917 0769

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...